Forum www.psat.fora.pl Strona Główna www.psat.fora.pl
PS Akbar TEAM
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

konsola

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.psat.fora.pl Strona Główna -> Quake ]I[ Arena
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grz3chu




Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Wto 18:27, 13 Lis 2007    Temat postu: konsola

PORUSZANIE SIĘ:
+forward - do przodu
+back - do tyłu
+moveleft - strafe w lewo
+moveright - strafe w prawo
+jump - podskok
+movedown - kucnięcie [prędkość poruszania się w kucaniu 80 ups, przy czym standardowa prędkość biegu to 320, gdy kucamy naszych kroków nie słuchać (w cpma nie ma wcale odgłosów chodzenia)]
+speed - chodzenie (prędkość chodzenia 160, tak samo jak w przypadku kucania nie słuchać kroków)
cl_run 1 - włącza ciągłe bieganie (always run) [czy ktoś w ogóle gra z tym wyłączonym ?? Smile ]

każdy bardziej spostrzegawczy zauważył ze poruszając się w Q3 nasz celownik lekko się "buja" osobiście uważam to za wadę w końcu to przeszkadza w celowaniu. Efekt ten wyłączymy wpisując:
cg_bobup 0
cg_bobpitch 0
cg_bobroll 0
cg_runroll 0
cg_runpitch 0

MYSZ:
+attack – strzelamy Smile [dałem to tu bo chyba każdy strzela klawiszem myszy]
cl_freelook 1 – wł. swobodne rozglądanie się myszą
sensitivity X – czułość myszy
cl_mouseAccel X – akceleracja myszy tzn. im szybciej ruszymy gryzoniem tym mocniej się obrócimy
m_pitch X – komenda zmienia tak jakby czułość mysz tylko w górę i w dół standardowo 0.022 [ja używam np. 0.015]. Im mniejsza liczba tym większa czułość, wartość z minusem daje invert.
m_yaw X - to samo co wyżej ale tylko na boki

BRONIE
Można by powiedzieć ze nie ma o czym pisać, ale można zmienić dla każdej broni celownik, określić czy bron ma być pokazywana czy nie itd. W moim konfigu wygląda to mniej więcej tak:



bind c "weapon 1;cg_drawgun 0;cg_drawCrosshair 0" //piła
bind f "weapon 2;cg_drawgun 0;cg_drawCrosshair 2;cg_crosshairSize 25" //machinegun
bind e "weapon 3;cg_drawgun 0;cg_drawCrosshair 4;cg_crosshairSize 45" //shotgun
bind 3 "weapon 4;cg_drawgun 0;cg_drawCrosshair 5;cg_crosshairSize 40" //granatnik
bind q "weapon 5;cg_drawgun 2;cg_drawCrosshair 1;cg_crosshairSize 22" //rakieta
bind r "weapon 6;cg_drawgun 2;cg_drawCrosshair 2;cg_crosshairSize 20" //spawara
bind SPACE "weapon 7;cg_drawgun 2;cg_drawCrosshair 1;cg_crosshairSize 20" //rail
bind SHIFT "weapon 8;cg_drawgun 0;cg_drawCrosshair 1;cg_crosshairSize 40" //plasma
bind 4 "weapon 9;cg_drawgun 0;cg_drawCrosshair 1;cg_crosshairSize 20" //BFG

gdzie:
weapon X – która broń
cg_drawgun 1 – bron jest widoczna ( z 0 niewidoczna, 2 widoczna ale bez animacji [chyba tylko na Osp])
cg_drawCrosshair X – wł. rysowanie celownika i pozwala na wybranie rodzaju celownika
cg_crosshairSize X – rozmiar celownika
niektórzy dodają jeszcze do każdej broni inny kąt widzenia cg_fov X (standardowo 90) lub zmieniają czułość myszy (sensitivity). Ale osobiście uważam to za przesadę Smile

Jeśli chodzi o bronie to należałoby wspomnieć jeszcze o paru komendach
cg_railTrailTime X – jak długo ma być widoczny ślad po railu [1500 daje 1,5 sekund czyli tyle ile rail się przeładowuje]
cg_noProjectileTrail 0 – wył. dym za rakietą [pomocne jak ma się słaby sprzęt], zwiększa widoczność
cg_trueLightning X – określa jak bardzo promień LG “trzęsie się” gdy nim poruszamy
cg_oldPlasma 0 – nowy efekt plazmy [od PR 1.30 bodajże ale polecam dać wartość 1bo więcej wtedy widać]
cg_oldRocket 0 – nowy efekt dymu z rakiety
cg_oldRail 0 – nowy efekt raila [spirala wokół promienia]
r_railSegmentLength X – szerokość segmentu raila
r_railCoreWidth X – szerokość jądra raila
r_railWidth X - szerokość smugi po railu

BINDY:
Aby zbindować coć w konfigu używamy:
bind [klawisz] [komenda] - podstawowa komenda do bindów należy podać co i pod jaki klawisz chce się zbindować
jeśli chcemy przypisywać wartość komendom to przydaje się wiedzieć, że:
set [zmienna] [wartość] - przypisuje komendzie wartość [tylko w configu w konsoli nie trzeba pisać set]
seta [zmienna] [wartość] - przypisuje komendzie wartość i dopisuje ją w q3config.cfg.
sets [zmienna] [wartość] - przypisuje komendzie wartość, komenda i jej wartość będzie widoczna w serverinfo
setu [zmienna] [wartość] - przypisuje komendzie wartość ,komendy i jej wartość będzie widoczna w clientinfo

bindlist - wyświetla aktualnie zbindowane przyciski
+button2 - użycie itemu
+button3 - taunt
messagemode - wysyłanie textów w czasie gry do wszystkich [również say]
messagemode2 - wysyłanie textów w czasie gry tylko do graczy z tego samego [naszego] teamu; [również say_team]
messagemode3 - wysyłanie textów w czasie gry tylko do przeciwnika będącego na celowniku; [również tell_target]
messagemode4 - wysyłanie textów w czasie gry tylko do gracza, który ostatnio nas trafił [również tell_attacker]
+scores - wyświetla wyniki
unbind [klawisz] - zdejmuje bind z danego klawisza
unbindall - czyści wszystkie bindy [warto umieścić sobie na początku własnego configa]
callvote [obiekt głosowania] - rozpoczyna głosowanie
vote yes / vote no - wyrażamy swoją opinie w głosowaniu
weapnext - zmiana broni na następną dostępną [lepiej mieć każdą na osobnym klawiszu ale jak kto woli]
weapprev - jak wyżej tylko na poprzednią broń
+zoom - wł. zoom
cg_zoomfov X - określa do jakiego fov ma zoomowac komenda +zoom [standardowo 22.5 polecam około 50 chyba ze ktoś perfidnie lubi kampować Wink ]

KOMENDY:
centerview - centruje nasz kąt widzenia w pionie i w poziomie
clear - czyści konsole [alt + L zdaje się załatwiać sprawę równie skutecznie]
cmdlist - wyświetla listę komend
cvarlist - wyświetla listę zmiennych
cvar_restart - przywraca wszystkim zmiennym standardowe wartości
imagelist - wyświetla listę obrazków [ textur] załadowanych w danej chwili
in_restart - restartuje całego quake'a
kill - samobójstwo ... buhahahha ... wbrew pozorom przydatne o czym przekonali się nie jedni którzy grali ze mną (i nie tylko ze mną) na dm17, gdy spadasz już w otchłań to wciśnij kill, będziesz miał pewność, że przeciwnik nie zarobi fraga [niektórzy dają rade cię wtedy zestrzelić railem lub machinegunem]
localservers - wyszukuje serwery lokalne
meminfo - wyświetla statystyki pamięci
skinlist - lista załadowanych skinów.
soundlist - lista załadowanych dźwięków
version - wersja gry
modelist - wyświetla dostępne dla komendy r_mode rozdzielczości ekranu
path - wyświetla listę załadowanych packów i katalog q3
quit - wychodzi do systemu [chciałem napisać do windy ale niektórzy grają na linuchu ... znam takich :> , szybszym sposobem jest wciśnięcie konsoli naciśnięcie Q potem TAB i ENTER Smile]
disconnect - rozłącza się od serwera
connect [IP/nazwa] - dołącza się do wybranego serwa
screenshot - ściąga screenshota w formacie *.tga
screenshotJPEG - to co wyżej, tylko że w formacie *.jpg

HUD I GRAFIKA:
cg_lagometer 0 – wył. lagometr
cg_drawAttacker 0 – wył. pokazywanie kto ostatni nas zaatakował
cg_drawAmmoWarning 0 – wył. ostrzeżenie o kończącej się amunicji
cg_draw3dIcons 0 – wył. 3D w ikonach HUD-a – amunicji, zbroi, itd [robią się bitmapowe]
cg_drawIcons 0 – całkowicie wył. rysowanie ikon w Hud-zie
cg_drawFPS 1 – podaje na ekranie ile nasz komp ciągnie fps-ów [klatek na sekundę]
cg_drawTimer 1 – pokazuje czas gry
cg_drawStatus 0 – wył całkowicie rysowanie statusu [zdrowie, zbroja, ammo itd.]
cg_draw2D 0 – wył rysowanie elementów 2D [widać tylko 3D, na ekranie nie ma żadnych bitmap HUD-a]
cg_simpleItems 1 – wł. “proste” modele broni i itemów w grze [np. zamiast rakietnicy leży ikona rakiety]
cg_fov X- określa kąt widzenia
model X – określa model jakim chcemy grać
headmodel X– pozwala wybrać model głowy z innego modelu
cg_forceModel 1 – wszyscy gracze mają ten sam model co my [przyspiesza grę]
scr_conspeed X – prędkość “opadania” konsoli [99 natychmiastowo otwiera i zamyka]
com_hunkMegs X – ilość pamięci jaką Q3 przydzieli sobie na textury
com_soundMegs X – ilość pamięci przydzielona na dźwięk
cg_gibs 0 – wył. fontanny krwi przy fragach [może zwalniać na słabych kompach]
com_blood 0 – całkowicie wył. krew
cg_brassTime X– czas jaki na podłodze leżą łuski itp.
cg_marks 0 – wył. ślady na ścianach
cg_shadows X – zmienia cienie [0-brak, 1-standardowe, 2-szczegółowe, 3-dodaje cień postaci]
r_fastsky 1 – wył. rysowanie nieba [Nie widać też przez teleporty L ]
r_vertexLight 0 – wł. oświetlenie Vertex
r_detailtextures 0 – wył. szczegółowe textury
r_picmip X – rozmycie textur [0-szczegółowe, 9 najbardziej rozmyte
r_dynamiclight 0 – wył. dynamiczne światła
r_mode X – rozdzielczość [3 = 640x480]
r_texturebits X – ilość kolorów textur [0,16,24,32]
r_colorbits X - ilość kolorów [0,16,24,32]
r_depthbits X – głębia kolorów [0,16,24]
r_texturemode "GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR" – filtrowanie trilinearne
r_ext_compressed_textures 1 – wł. kompresje textur [na kartach S3 Savage, GeForce, i innych nowszych]
r_ext_multitexture 0 – wył. multitexturing
r_subdivisions X – określa okrągłość krzywych
r_overbrightbits X – trudno określić trza poeksperymentować w sumie jakby zmienia jasność itemów na mapie
r_mapoverbrightbits X – tak samo jak wyżej tylko ścian [ogólnie mapy]
r_gamma X – rozjaśnia ekran
r_intensity X – zwiększa intensywność kolorów [powinno się używać tej komendy zamiast r_gamma gdyż gamma sama w sobie powoduje ze kolory stają się bardziej matowe]
vid_restart - restart enginu graficznego [konieczny po wpisaniu niektórych komend]

DŹWIĘK:
s_initsound X - wył. uruchomianie dźwięków [nie ma żadnych dźwieków]
s_khz X - jakość [dokładniej częstotliwość] dźwięków w grze [11,22]
s_musicvolume X - głośność muzy.
s_volume X - głośność odgłosów z gry
s_doppler 0 - wył. efekt lecących blisko rakiet i ich mijania się w locie [nie wyłączyłbym za nic ... supermegafuckingcool]
snd_restart - restart enginu dźwiękowego [jeśli jesteśmy na mapie ona tesh zostanie zrestartowana]

XYWY:
Q3 w przeciwieństwie do innych gier ma bardzo fajne opcje jeśli chodzi o tworzenie sobie xywek. Każdy wie [ a jak nie wie to sie własnie dowiedził], że kolorki uzyskuje sie przez użycie ^ i odpowiedniej litery cyfry od 0 do 7. Czyli:
^0 - czarny
^1 - czerwony
^2 - zielony
^3 - żółty
^4 - niebieski
^5 - fioletowy
^6 - jasny niebieski
^7 - biały
Z tym ^0 to jest tak, ze niby jest to kolor czarny ale tylko w textach pisanych do innych. Niestety w Vq3 nie mozna sobie tak łatwo zrobic czarnego nicka. trzeba zakombinowac i zrobic ^^0, wtedy bedzie kolor czarny ale niestety z ^ z przodu [np /name ^^0CHAOS da w efekcie xywe ^CHAOS ]. Na OSP nie ma problemu z czarnym nickiem.


OSP

Ok. Częsc opisu znajdujaca sie u góry powinna wystarczyc ludziom grającym na czystym Q3. Reszta mojego opisu będzie przeznaczona dla uzytkowników OSP (a że w CPMA zaaplikowane jest OSP to i dla nich również, nie będe się zajmował komendami które isnieją tylko na CPMA ponieważ nie gram na CPMA i nie badałem czy sa tam jakies nowe komendy), a więc:

cg_* - general client-side - czyli opcje klienta
ch_* - sprawy związane z hudem
cf_* - sprawy zwiazane z czcionkami

COS JESZCZE O XYWACH I TEXCIE
^B i ^b - text miga
^F - text jest widoczny tylko w pierwszej połowie sekundy
^f - text jest widoczny tylko w 2 połowie sekundy
^N - resetuje ^B, ^F, ^f
^Xrrggbb - pozwala zdefiniowac kolor przypomocy wartosci rgb (np. ^XFFFF00 to żółty, ^X000000 to czarny)

BINDOWANIE TEXTÓW
#A - Armor [zbroja]. Podaje ilosc armora ("a" poda wartosc w kolorze odpowiedim do wartosci armora)
#C - Corpse [zwłoki]. Lokacje w której sie nam zmarło Smile (np: say_team "Biegnij do #C skosili mnie tam")
#D - Damaged by [uszkodzony przez]. Ostatni gracz który nas trafił (np: say_team "#D jest napakowany jak swinia i robi masakre")
#F - nearest Friend [najbliższy przyjacie]. Podaje wiadomosc do najblizszego członka teamu.
#H - Health [życie] Podaje ilość życia ("h" poda wartosc w kolorze odpowiedim do wartosci zycia)
#I - Item [najblizsza dostępna broń]. Pokazuje najblizszy dostepny item. Nalezy widziec środek itemu a nie tylko kawałek, wymaga takz patrzenia w kierunku itemu gdy to mówimy.(np: say_team "Wolny item #I")
#K - ammopacK [najblizszy dostepny pack amunicji] tak jak w przypadku i ale mówi o amunicji
#L - Location [lokacja]. Wprowadza nowe nazewnictwo lokacji (od nazw itemow na mapie)
#M - aMmo wanted [potrzebna amunicja]. Podaje liste broni które mamy bez amunicji albo prawie bez amunicji (od 0 do 5 pocisków) np: say_team "Potrzebuje pilnie #M"
#P - last item Picked up [ostatnio podniesiony item] - podaje ostatnio podniesiony item
#R - health/aRmor [najblizsza dostępna zbroaj lub zycie]. Tak jak #I tylko e dotyczy tylko życia i zbroi
#T - Target [cel]. Gracz którego sotatnio trafiliśmy (np: say_team "#T jest słaby wykończyć go"
#U - powerUps [dopałki]. Podaje lsite dopałek które posiadamy.
#W - current Weapon held [aktualnie trzymana bron]. Podaje skrócona nazwe broni którą aktualnie trzymamy.

KOMENDY KLIENTA
currenttime - podaje aktualną godzine
menu - pozwala na ustawienie wielu róznych ustawien na OSP. By go uzywac potrzeba zbindowac sobie następujące klawisze.
- menu - włącza menu
- weapprev i weapnext przewija menu w góre i w dół
- menuleft i menuright wybranie lub w niektórym menusach zwiększanie lub zmiejszanie wartosci

GŁOWNE OPCJE
cg_altGrenades <0|1> (default = 0 - skin granatu z baseq3 ) - włacza model granatu jak na CPMA
cg_altLightning <0|1> (default = 0 - nowy skin dla promienia LG) oryginalny skin LG taki jak był na poczatku Q
cg_altPlasma <0|1> (default = 0 - skin plasmy z baseq3 ) w łacza nowy (ładniejszy chyba Smile skin dla pocików plasmy
cg_ammoCheck <0|1> (default = 0 - wyłączenie) wył. mozliwosc przełaczeni sie na bron bez ammunicji
cg_autoAction [bitmask] (default = 0) wykonuje okresloną akcje
1 - zapisuje statystyki z meczu do pliku textowego osp_root/stats/data/nazwalogu.txt
2 - robi shota po zakonczeniu każdej walki
4 - nagrywa demka z walk (wymaga g_warmup = 0)
8 - zrzuca statystyki broni twojej drużyny
16 - zrzuca statyskyki wszystkich graczy
cg_Customloc <0|1> (Default = 0) uzywa innycg informacji o lokacjach ( z plików znajdujących się w locs/.cfg
cg_drawCrosshairNames <0|1|2> (default = 1) pokazuje imoiona graczy
0 - nie pokazuje wogóle
1 - pokazuje imiona graczy będących "na celowniku"
2 - tylko graczy z teamu
cg_enableOSPHUD <0|1> (default = 1) wlacza Hud z OSP
cg_enemyColors (default = 0000 = biały) okresla kolory modelu przeciwnika jesli uzywamy modelu PM (np keel/pm)
R = kolor raila
H = kolor głowy
S = kolor górnej czesci ciała
L = kolor nóg
można uzywac "kolorów" o 0 do 9 i od a do z
cg_enemyModel X (default = "") - okresla model dla przeciwników ... po prostu wszyscy wygladaja tak samo ale my wygladamy jak chcemy Smile
cg_followkiller <0|1> (default = 0) automatycznie przełacza sie na zabójce gracza z którego amery ogladaliśmy walk
cg_followpowerup <0|1> (default = 0) automatyczne podążanie za posiadaczem danego powerupa (np flagi)
cg_forceColors <0|1> (default = 0) zmienia wszystkich graczy z twojego teamu na twój kolor (jesli uzywamy skinu pm)
cg_lagometer <0|1|2> (default = 1 - dolny prawy róg) rysuje nam wykresu dotyczace połączenia
0 - wył.
1 - dolny prawy róg
2 - górny prawy róg
cg_MaxlocationWidth (default = 16) okresla najwiekszą długosc nazwy lokacji (w grach teamowych)
cg_nochatbeep <0|1> (default = 0) wył. dzwiek przychodzacej wiadomości
cg_nomip [bitmask] (default = 0) pozwal zmienic picmip na 1 dla niektórych efektów nawet jesli uzywamy niskiego r_picmip
1 - promien LG
2 - kulki z PG
4 - wybych RL
8 - wybych GL
16 - efekt kul
32 - promien RG
64 - pocisku BFG
128 - slady krwi
256 - wszelkie obłoczki dymu
jesli uzywasz decalsów (sladów po broniach) to one też zmienią picmip
cg_NoMOTDDisplayDuringDemo <0|1> (default = 0)
0 - zawsze wyswietla MOTD w czasie dema
1 - nie wyswietal MOTD w czsie dema
cg_oldCTFSounds <0|1> (default = 0 - uzywa nowych odglosów) pozwala uzywac starych odglosów z CTF-a
cg_oldPlasma <0|1> (default = 1) nowy efekt dla plasmy (takie małe kulki rozpryskują się)
cg_oldRail <0|1> (default = 1) dodaje spiralke do promienia po railu (kolor spiralki color2 )
cg_oversampleMouse <0|1> - (default = 0) uzywa innego samplingu myszy (niby takiego jak na pmove 1 nawet gdy na serwie pmove jest wyłaczony)
cg_q3compScoreboard <0|1> (default = 0) plansza wyników
0 - standardowa plansza wyników
1 - plansza wyników Q3comp (tylko dla TDM, CTF i CA)
cg_scoreTransparency <0.0 - 1.0> (default = 1.0 - full bright) przezroczystość wyników (im mniejsz liczba tym bardziej przezroczyste)
cg_statscrolltime X(default = 0.15) okresla czas w sekundach jak długo ma sie wysuwac i chowac okienko z statystykami
cg_swapSkins <0|1> (default = 0) odwraca kolory druzyn (informacje serwera i komentator nadal bedzie sie posługiwał normalnymi)
cg_teamRails <0|1> (default = 0) zmienia kolor raila dla naszego teamu
0 - kazdy ma jaki miał
1 - każdy ma taki kolro jak drużyna w której jest
2 - uzywa koloru pobranego z color1 dla naszej drużyny i z cg_enemycolors dla przeciwnika
cg_truelightning <0.0 - 1.0> (default = 0.0) "udaje" laga przy promieiu LG ... przy wartosci 0 trzyma sie sztywno celnika
cg_useScreenShotJPEG <0|1> (default = 0) pozwala zmienic format screenshotów na *.jpg (zamiast *.tga)
0 - *.tga (TARGA)
1 - *.jpg
color1 (default = 0000 = biały) okresla kolor naszego modelu jesli uzywamy modelu PM (np keel/pm)
R = kolor raila
H = kolor głowy
S = kolor górnej czesci ciała
L = kolor nóg
można uzywac "kolorów" o 0 do 9 i od a do z
color2 X (default = 0) kolor spiralki od raila (jesli jest cg_oldRail 0)
można uzywac "kolorów" o 0 do 9 i od a do z
pmove_fixed <0|1> (default = 1 - enabled) włacza Enhanced client sampling ... a czym się to objawia wiemy dobrze Smile) dalej się skacze i nie trzeba ograniczac klatek

USTAWIENIA HUD-a
(wymagają cg_enableOSPHUD ustawionego na 1):

ch_3waveFont <0|1> (default = 0) przełącza używanie czcionki 3Wave dla wszystkich elementów (teamoverlay, plansza wyników)
ch_ColorLocations <0|1> (default = 1) zmienia kolor lokacji na czerwony lub niebieski jeśli w texcie znajduje sie słowo "red" lub "blue" znajduje sie w lokacji
ch_CrosshairColor (default = biały) pozwala na zmiane koloru celnika (ch_crosshaircolor 0xRRGGBB albo X)
X- >: white, black, red, green, blue, yellow, magenta, cyan, lub grey
0xRRGGBB -> wartość okreslona według RGB
jesli używasz cg_crosshairHealth to funkcja ta nadpisuje ch_crosshairColor i nie bedzie koloru
ch_CrosshairNamesLeft <0|1> (default = 0) rysuje imiona po lefej zara nad hudem
ch_drawSpeed <0-2> (default = 0) wyświetla prędkosc w UPS-ach (units per second)
0 - bez prędkości
1 - prawy górny róg pod FPS-ami
2 - mała przezroczysta czcionka nad celnikiem
ch_drawFlagNames <0-5> (default = 0) podawanie xywy "nosiciela" Smile flagi
0 - standartowe
1 - podaje xywe (ale bez ikon)
2 - podaje xywe razem z ikoną
3 - podaje xywe (ale bez ikon) w dolnym prawym rogu (tylko na statusbarach Q3comp)
4 - podaje xywe razem z ikoną w dolnym prawym rogu (tylko na statusbarach Q3comp)
ch_FilterLocationsTeamchat <0|1> (default = 1) wyrzuca z teamchatu nazwy lokacji
ch_Obituaries <0|1> (default = 1) cenzurka Smile
ch_Pickupitem <0|1> (default = 1) rysuje iconke i nazwy przedmiotów podniesionych
ch_StatusbarFormat <0|1> (default = 10) wygląd Huda
0 - standartowy
1 - OSP default tylko ammo, ikona broni, zycie, flaga (dla ctf) i armor sa podane. cf_statusbar zmienia rozmiar czcionki
2 - tak jak 1, ale podaje czy jest ammo do każdej broni
3 - tak jak 1, ale podaje ammo do broni w liczbach
4 - hud CPM styl 0 (ja na vq3)
5 - wskażniki zdrowia i armora z CPM
6 - CPM styl 3
7 - CPM styl 4
8 - CPM styl 5
9 - Q3Comp styl 1
10 - Q3Comp styl 2
11 - Q3Comp styl 3
12 - Q3Comp styl 4
ch_TeamBackground <0|1> (default = 0) wyswietla na hudzie pasek koloru teamu
ch_TeamchatOnly <0|1> (default = 0) pokazuje teamchat na dole z lewej strony
ch_TeamCrosshairHealth <0|1> (default = 1) podaje zycie i armor członków teamu pod celnikiem
ch_Teamoverlay (default = "p12n h/aw l") okresla pola podawane przy informacji o członku teamu
pola:
p - iconki powerupów
12n - xywa gracza
h - zdrowie gracza
a - armor gracza
w - ikona broni
l - lokacja
ch_Weaponswitch <0-9> (default = 2) wyswietlanie menu przy zmianie broni
wartości
0 - standartowe
1 - tak jak 0, tylko na stałe
2 - pionowe po prawej stronie huda
3 - tak jak 2, tylko na stałe
4 - pionowe po lewej stronie huda
5 - tak jak 2, tylko na stałe i podaje ammo dla każdej broni obok
6 - styl CPM (lewy)
7 - styl CPM (prawy)
8 - styl CPM (dolny)
9 - wogóle nie wyswietla
CZCIONKI
(wymagają cg_enableOSPHUD ustawionego na 1):

cf_AmmoStatusbar (default = 8x8) rozmiar czcionki dla amunicji na ch_statusbarFormat 2 i3.
cf_CrosshairNames (default = 16x16) rozmiar xyw na celniku
cf_Following (default = 12x12) rozmiar "Following"
cf_Fragmsg (default = 16x16) rozmiar informacji "you fragged" [bogu dzięki ze wkoncu ktos na to wpadł przecie to zasłaniało pól ekerana Wink ]
cf_Scores (default = 16x16) rozmiar czcionki wyników meczu [tych w dolnym prawym rogu]
cf_Pickupstring (default = 16x16) rozmiar czcionki podnoszonego itemu
cf_Statusbar (default = 48x48) skaluje statusbar jesli jest ustawione ch_statusbarFormat is 1.
cf_Teamchat (default = 6x16) rozmiar czcionki dla teamchatu
cf_TeamCrosshairHealth (default = 12x12) rozmiar informacji crosshairhealth
cf_Teamoverlay (default = 7x17) rozmiar czcionki dla huda teamowego
cf_Vote (default = 12x12) rozmiar powiadomienia głosowania
cf_WeaponName (default = 12x12) rozmiar nazwy broni jesli ch_weaponswitch 1.
cf_WeaponSwitch (default = 32x32) rozmiar ikon i czcionki przy zmianie broni

PRZYDATNE INFORMACJE:

jeśli na serwerze właczony jest hak (hook) to
bind [klawisz] +button5
naciskając i trzymając [klawisz] (np mouse3) wystrzelony zostanie hak i przyciągnie cie do obiektu. Aby puścic hak pusc [klawisz]

jeśli na serwie jest włączone upuszczanie itemów o w grach TDM i CTF mozna upuści komus item przy pomocy
drop
nazwy itemów:

sg (Shotgun)
gl (Grenade Launcher)
rl (Rocket Launcher)
lg (Lightning Gun)
rg (Railgun)
pg (Plasma Gun)
bullets (ilość: 50)
shells (ilość: 10)
grenades (ilość: 5)
rockets (ilość: 5)
lightning (ilość: 80)
slugs (ilość: 10)
cells (ilość: 30)

można ewentulanie upuścic flage używając
drop flag

OGÓLNIE DOSTĘPNE KOMENDY:

autorecord - nagrywa demko z automatycznymi nazwami
autoscreenshot - robisz screenshota z automatycznymi nazwami
+button5 -włącza grapling hook
credits - fajne intro ... przdstawia twórców OSP
currenttime - wyświetla aktualną godzine
followpowerup - włacza pogon za powerupem (jesli kamera jest w trybie chase-cam)
help - po prostu pomoc Smile [aż dziw ze w q3 na F! jest vote yes Smile]
motd - wyświetla MOTD
players - lista graczy i ich dane .. przydatne w przypadku komend typu kick ban itp
ref - zostajemy sedzia .. popuarnie zwanym refem Smile
settings - pokazuje aktualne ustawienia serwere. Zielony oznacza default a czerwony zmiony na inny
speconly - jeśli włoczone przy grze 1v1 wszysscy oczekujący nie zostają tylko spectami nie mogą sie dołaczyc do gry
stats [gracz] - pokazuje staystyki broni, przy podanym ID gracza pokazuje statystyki innego gracza, lub jeśli jesteśmy w trybie FOLLOWING to poakzuje gracza z którego pova patrzymy
statsall - zrzuca statsy wszystkich graczy
statsblue/statsred - zrzuca statystyki dla druzyny red albo blue
team s - przechodzi w specta
bottomshots - wyswietla staystyki najgoryszch strzalow można dodac MG, SG, GL, RL, LG, RG, PG, BFG wtedy wyswietli statystyki dla okreslonej broni
topshots - to samo co wyżej tylko najlepsze strzaly
+wstats - wyświetla aktualne statystyki

komendy przy włączonym g_doWarmup 1
ready - określa gotowośc do gry
notready - określa brak gotowości do gry
time - wzięcie "czasu" dla team'u
pause - pauzuje i odpauzowywyuje gre (admin only)



KOMENDY TEAMOWE (g_gametype = 3, 4, lub 5)

captains - podaje kapitanów obu drużyn
coach - przełacza na trenera (coach'a)
coachdecline - zakańcza bycie trenerem
coachinvite - zaprasza gracza do bycia trenerem teamu
coachkick - usuwa uprzednio zaproszonego trenera z teamu
joincode [hasło] podaje kod do dołączenia sie do drużyny
lock - zamyka drużyne
scores - poakzuje wyniki
time - wzięcie "czasu"
timein - cos jak unpause Smile
timeout - a to cos jak pause Smile
unlock - otwiera zamknięty team komendy kapitana druzyny
invite - zaprasza gracza do dołaczenia do drużyny
remove - usuwa gracza z teamu kapitana
resign [gracz] - rezygnacja z bycia kapitanem. Opcjonalnie mozna podac ID gracza który ma zostac nowym kapitanem
specinvite - zaprasza gracza do bycia spectaroterem druzyny
speclock - zamyka druzyne przed spectami
teamready - zgłasza stan gotowości całej drużyny

KOMENDY SEDZIĘGO bycie sędzią ułatwia zmiane ustawien i jest nieocenione przy serwerach dedykowanych lub zarzadzania serwami stojącymi w gdzies na necie .. wielki plus w OSP Smile

ref - działa jak callvote z tym ze natychmiastowo
r_abort - przerywa metch rozgrywajacy się w danej chwili (głównie do CA)
r_allcaptain - daje wszytkich aktywnym graczom ograniczone prawa capitana
r_allready - daj wszsytkim status ready
r_ban - wykopywuje i banuje danego gracza na serwerze
r_help - wyświetla lliste komend [taką jak tu Smile ]
r_kick - wykopywuje gracza z serwera
r_lock - zamya obydwie drużyny (nikt sie nie może dołaczyć; alias: lock)
r_lockblue - zamyka niebieską drużyne
r_lockred - zamyka czerwoną drużynę
r_map - ładuje wybraną mape
r_mutespecs - wycisza/daje głos spectom
r_pause - pauzuje/odpauzowywuje mecz (alias: pause)
r_promote - daje graczowi prawa kapitana
r_putblue - wrzuca określonego gracza do niebieskich
r_putred - wrzuca określonego gracza do czerwonych
r_remove - usuwa określonego gracza z teamu
r_restart - restartuje dana mape
r_speclock - zamyka obydwie druzyny przed spectami
r_speclockblue - zamyka niebieskich przed spectami
r_speclockred - zamyka czerwonych przed spectami
r_specunlock - wyłacza zamykania dla spectów w obu drużyn
r_specunlockblue - otwiera niebieskich przed spectami
r_specunlockred - otwiera czerwonych przed spectami
r_unlock - otwiera obie drużyny aby więcej graczy sie mogło dołaczyć
r_unlockblue - otwiera niebieskich
r_unlockred - otwieta czerwonych
Wiekszość z tych opcji dostepnych jest w funkcji callvote. Opcje z parametrami 0=wył. 1=wł.

KOMENDY I PARAMETRY GŁOSOWANIA (CALLVOTE)

Aby w czasie gry uzyskac spis komend do głosowania wystarczy napisac callvote

Aby dowiedziec jakiej wartości jest parametr danej komendy wystarczy napisać callvote bez żadnego parametru, np: aby dowiedziecsie czy na serwerze włączony jest quad piszemy callvote quad

Lista wszystkich parametrów głosowania:

Główne parametry:
altgraphics <0|1> - możliwość używania dodatkowych (innych) efektów dla plasmy i ligthingGun'a
dropitems <0|1> - możliwość wyrzucania przedniotów
instagib <0|1> - włącza INSTAGIB Smile (rail zadaje 400 damage'u)
fallingdamage <0|1> - określa czy upadki z wysokości mają zadawać obrażenia czy nie
fastrail <0|1> - rail zmienia sie na iną broń z opóźnieniem 1000ms (opcja 1) a nie 1500 ms (opcja 0)
hook <0|1> - uruchamia mozliwość używania haku
kick - próba wurzucenia gracza z serwera
lgcooldown <0|1> - zmiana z LightninGuna na inną broń trwa 0 ms (opca 0) lub 200 ms (opcja 1)
map - zmiana mapy
map_restart - restart obecnej mapy
mg_damage - ustala damage dla MachinGuna (od 1 do 10)
mg_startammo - ustala ilość amunicji dla MachinGuna (od 0 do 500)
mutespecs <0|1> - określa czy gracze mają słyszec spectów czy też nie nextmap - ładuje następną mape
osphud <0|1> - określa możliwośc używania cg_enableOSPHUD.
overtime <0|1|2|3> - ustala tryb dla Overtime (dogrywki) :
0 - Sudden Death (pierwszy frag decyduje)
1 - Sudden Death-Timed Overtime (sudden death po X rundach)
2 - No Overtime (walak może sięskończyc remisem)
3 - Tie-Timed overtime (remis po X rundach)
pmove <0|1|2> - określa fizyke gry:
0 - pmove enhancements disabled
1 - id-based pmove enhancements
0 - Improved pmove enhancements
promode <0|1> - włacza promode
referee - wybiera spośród graczy sędziego
reload <100-5000> - określa przeładowanie raila (w ms) w trybie INSTAGIB
respawn - określa czas automatycznego respawnu
set1v1 [mapname] - 1 vs 1
setca [mapname] - Clan Arena
setctf [mapname] - CTF
settdm [mapname] - TDM
thrufloors <0|1> - splash damage przechodzi przez podłogi i cieńkie sciany (ID default) [tak jak na RA3] unreferee - zabiera graczowi możliwości sędziego
cl/capturelimit - zmienia capturelimit
fl/fraglimit - zmienia fraglimit
rl/roundlimit - zmienia ilośc rund (tylko w Clan Arena)
tl/timelimit - zmienia limit czasu

Wszystkie tryby oprócz Clan Arena (wył./wł itemów)
bfg <0|1> - BFG
bsuit <0|1> - BattleSuit
invis <0|1> - Invisibility
medkit <0|1> - MedKit
quad <0|1> - Quad Damage
regen <0|1> - Regeneration
teleporter <0|1> - Teleporter

Tylko dla trybu Clan Arena
armordamage <0|1> - określa czy zbroja spada przy zadawanych przez siebie obrażeniach
startrespawn <0|1> - określa czy gracze są respawnowani na poczatku rundy
warmupfire <0|1> - określa czy można strzelac podczas rozgrzewki

Tylko dla Trybu TDM allcaptain <0|1> - daje wszystik mozłiwości kapitana
teamdamage <0|1> określa czy zadajemy obrażenia członkom teamu
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ProChaoS
Administrator



Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Śro 0:52, 14 Lis 2007    Temat postu:

Na pewno się przyda.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.psat.fora.pl Strona Główna -> Quake ]I[ Arena Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin